Medievärldens redaktionsblogg

Utveckling av sajten – och övriga plattformar

Medievärlden 6 månader senare

Nu har det gått ett halvår sedan Medievärlden blev digital, tre månader sedan vi fick en ny sajt byggd i Drupal, och tre veckor sedan vi fick en ny form. Med dessa processer bakom oss har vi kunnat fokusera ännu mer på journalistiken.

De senaste veckornas teman om Tryckeriernas framtid och Medborgarjournalistik har varit mycket uppskattade, att döma av de reaktioner vi fått. Och artiklarna om Södra Sidan visade att det går att hitta bra former för långa och fördjupande reportage även på webben.

Vi har också uppnått en hygglig balans mellan de snabba obearbetade nyheter, de genomarbetade egna nyheterna och de större och mer tidlösa tema-jobben.

Den senaste månaden har genomsnittlig tid på sidan ökat från 2 till 3 minuter och vi har varit uppe och nosat på 10 000 unika besökare. Nyhetsbrevet har drygt 5 000 prenumeranter och på Twitter har vi knappt 2 000 följare.

Vi har också märkt en kraftig ökning i efterfrågan på annonser, framför allt platsannonser, och har därför fått tredubbla antalet annonsplatser i högerspalten.

Samtidigt fortsätter givetvis det tekniska utvecklingsarbetet och vi kommer snart att lansera våra bloggar.

About these ads

Written by Axel Andén

juni 7, 2010 at 10:39 f m

Publicerat i arbete och metoder, utvecklingsarbete

Tagged with

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

%d bloggare gillar detta: